4 Mart 2018 Pazar

FIRINDA YOĞURT MAYALAMA

Yoğurt tarifi
Fırında yoğurt nasıl mayalanır
Evde yoğurt nasıl yapılır
Yoğurt nasıl mayalanır
     Hazır satılan yoğurtlar hakkında bu kadar kötü şeyler yazılıp çizilmediği oğlumun bebeklik dönemlerinde de siteye gelen sütçüden organik olduğuna inandığımız süt alarak haftalık tüketeceğimiz kadar yoğurdumuzu evde kendim yapıyordum. O zamanlar sütü kaynattıktan sonra istenen sıcaklığa gelen sütü tek bir kabın içinde bir kaşık yoğurtla mayalayıp, kalınca bir battaniye ile sarıp sarmalayıp sabaha kadar bekletip buzdolabına koyuyordum. Önceleri tek bir kapta, sonra üç dört cam kavanozda şimdilerde ise Ankara'dan hatıra sakladığım dört eski ( AOÇ ) Atatürk Orman Çiftliği'nin cam yoğurt  kaplarına mayalıyorum. Sonra fırında mayalama diye daha kolay bir yöntem öğrenince yoğurt mayalama şeklini değiştirdim. Sütçüden aldığımız sütü kaynatıp istenen ısıya getirdikten sonra mayalarken, kolay ve hızlı mayalanması için bir tutam toz şeker, ekşimeyi geciktirip cıvık olmaması için de bir tutam tuz ekleyerek öğrendiğim yeni usulle kapaklarını kapatmadan soğuk fırına koyup, yedi saat kadar beklettikten sonra kapaklarını kapatıp buzdolabında saklıyorum. 
Malzemeler:
  • 1 litre süt 
  • 1 yemek kaşığı yoğurt 
  • 1 tutam toz şeker 
  • 1 tutam tuz 

Yapılışı:
  • Süt ince bir tülbent veya süzgeçten süzülüp, dibinin tutmaması için kalın tabanlı derin bir tencereye alınır.
  • Tencerenin kapağı açık olarak taşırmadan, karıştırarak kaynatılır.
  • Kaynama başladıktan on beş dakika sonra ocak kapatılıp, süt ılımaya bırakılır.
  • Yoğurt mayalayacağımız kaplara birer yemek kaşığı maya için yoğurt ve birer çimdik tuz ve toz şeker konulup, iyice karıştırılır.
  • Hava sıcaklığına bağlı olarak yaklaşık bir saat kadar sonra serçe parmağınızı sütün içine sokup, beş altı saniye beklettiğinizde parmağınızı hafif yakacak sıcaklığa gelince bir kaç kaşık süt daha önce maya koyduğumuz kaplara paylaştırılıp, iyice karıştırılır.
  • Kalan süt, kapların üzerinde bir iki parmak boşluk kalıncaya kadar doldurulur.
  • Kaplar soğuk ısıtılmamış fırına konulup, fırının kapağı kapatılıp kendi sıcaklığı ile yoğurdun mayalanması sağlanır.
  • 7-8 saat kadar soğuk fırında bırakıldıktan sonra, kapakları kapatılarak buzdolabına konulur.
  • Tercihen buzdolabında bir gün bekletilip, iyice sertleşmesi sağlanarak tüketilir. 

10 yorum:

  1. Ablam da böyle yapıyor az ılıtıyor o fırını, ben bir cesaret edemedim:))
    Bu hafta bir kez böyle deneyeyim.Mayamı da kendim yapmıştım hafta da bir kez sütçüden aldığımız sütle yapıyorum iyi oluyor
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice'ciğim, böyle mayalamak çok kolayıma gitti fırını hiç ısıtmıyorum mutfağın sıcaklığı yetiyor herhalde. Sana da kolay gelsin, umarım sonuçtan memnun kalırsın :)

      Sil
    2. şu an fırında sonucu yazacağım buraya:) olmazsa da oluncaya kadar devam:))

      Sil
    3. Gene olmadı mı Hatice'ciğim, sonucu yazmamışsın :(

      Sil
    4. Dün gece koymuştum:)) gündüz nete giremediğimden yazamadım.
      Şahane olduuuuu artık sarıp sarmalamak yok hopp fırına:)))
      çok teşekkürler canım .
      Benim gibi acaba da kalmayın uygulayın hanımlar:))

      Sil
    5. Çok sevindim :) yazmayınca olmadı sandım.Böylesi bana da çok daha kolay geldi, bundan sonra böyle devam edelim.Afiyet olsun, sevgilerimle.

      Sil
  2. Çok güzel tutmuş. Ben üzerini örterek mayalıyordum. Bir de fırında deneyeceğim. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında koyun sütüyle mayalansa daha da güzel tutuyor ama inek sütüyle bile bayağı kıvamlı bir yoğurt oluyor.Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Arada biz de fırında mayalıyoruz. Cidden güzel oluyor. Ama genelde eski usul sarıp s armalayarak yapıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarıp sarmalayınca sabaha kadar tezgahta, masada yer kaplıyordu bu hali çok pratik geldi, fırına koyuyorsun sabaha kadar unutuyorsun :)

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...