27 Nisan 2017 Perşembe

ÇİTLEMBİK FİLİZİ SALATASI

Çitlembik salatası tarifi
Çitlembik filizi salatası nasıl yapılır
Menengiç salatası tarifi
Sakızlık salatası tarifi
     Pazarda gözüm sürekli değişik otlarda olunca bu defa da çitlenbik filizlerine rastladım.Aslında turşusu, yumurtalı kavurması ve yoğurtlaması da yapılıyormuş ama ben satıcı köylü kadının tarifi ile kahvaltılık, meze ve salata olarak yapılan en yalın haliyle lorlu, nar ekşili salatasını yaptım.
Malzemeler: 

  • 1 demet çitlembik filizi
  • 250 gram tulum loru  
  • 2-3 adet taze soğan veya cücüğü
  • 10 adet sele zeytini 
  • Nar ekşisi
  • Zeytinyağı 
  • Tuz 
Yapılışı:

  • Çitlenbikler iyice yıkanıp, kurulanır.
  • Çitlembik filizlerinin sadece yaprakları ve taze uçları elimizle kırılır.
  • Tulum loru, taze soğanlar, zeytinler ve çitlembiklerin filizleri  karıştırılıp, tabağa alınır.
  • Zeytinyağı, nar ekşisi ve tuz iyice karıştırılıp, salatanın üzerine dökülerek servis edilir.

8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Hiç görmedim ben bunun satıldığını, ilginçmiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazarlarda gözüm her zaman değişik otlarda olunca denk geliyor :)

      Sil
  3. Ben haşladıktan sonra bolca sarımsak limon ve zeytinyağı koyarak salatasını yapıyorum harika oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha denk gelirsem öyle de deneyeyim, çok teşekkürler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...