10 Nisan 2017 Pazartesi

ÇİRİŞ OTU YEMEĞİ

Çiriş otu yemeği tarifi
Çiriş otu yemeği nasıl yapılır
     Nisan ayıyla birlikte Ege bölgesi dışında yetişen değişik otlar az da olsa, pazarlarda yerini almaya başladı. Kirkiş otu, kirgiç yada güllük olarak bilinen isimleri de varmış ama ben bu otun adını ilk defa çiriş otu diye duydum, öyle devam ediyorum :) Çiriş otu çiğ olarak tüketilebildiği gibi, çorbası, yemeği, böreği, yumurtalı kavurması hatta turşusu da yapılabiliyormuş, ben geçen senelerde çiriş otu çorbası yapıp, paylaşmıştım bu defa da yemeğini yapayım diye düşündüm.
Malzemeler: 
  • Yarım kilogram çiriş otu 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 5 yemek kaşığı kışlık domates ezmesi 
  • 1 türk kahvesi fincanı bulgur veya pirinç 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • Karabiber
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Kuru soğan yemeklik doğranıp, zeytinyağında pembeleştirilir.
  • Kış için hazırlanan domates ezmesinden konulup, biraz kavrulur.
  • İyice yıkanıp kökleri ayıklanmış çiriş otları, çatala gelecek büyüklükte doğranır.
  • Çiriş otları, bulgur ve tuz eklenerek karıştırılır.
  • Üzerini çıkacak kadar sıcak su konulup, kapağı kapalı olarak kısık ateşte bulgurlar yumuşayıncaya kadar pişirilir.
  • Karabiber eklenip, servis edilir.

2 yorum:

  1. ilk defa duyduğum bir ot ve yemek daha elinize sağlık :) bu arada bloğumdaki çekilişime destek olmak için katılır ve sayfanızda paylaşma imkanınız olursa çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) İnanın sizi kırmak istemezdim ama bu güne kadar hiç bir çekilişe katılmadım ve sayfamda da kendi yapmadığım hiç bir şeyi prensip olarak paylaşmadım :( Sevgilerimle...

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...