13 Nisan 2017 Perşembe

ÇİLEKLİ PUDİNG

Çilekli puding tarifi
Çilekli puding nasıl yapılır
Çilekli tatlı tarifi
Çilekli sütlü tatlı nasıl yapılır
     Oğlum çocukken çileği çok sevdiğinden eğer çilek mevsimindeysek nerede ise tüm pastalarımız ve tatlılarımız çilekli olurdu. Şimdilerde her meyve her mevsimde bulunuyor ama o içi boş dolma biber büyüklüğündeki çileklerden kullanmaktansa gene de mevsimini beklemekte fayda var diye düşünüyorum. Yeni yeni tadını, kokusunu bulmaya başlamış eski çileklerden bulunca, ben de eski tariflerimden çilekli puding yaptım.
Malzemeler:
  • 4 su bardağı süt 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 4 yemek kaşığı buğday nişastası 
  • 1 adet yumurtanın sarısı 
  • Yarım kilogram kadar çilek 
  • Nane yaprakları 
Yapılışı: 
  • Çileklerin yaprakları temizlenip, bir süre su içinde bırakılarak yıkanıp, süzülür. 
  • Mutfak robotunda iyice ezilerek, bekletilir.
  • Derin bir kaba nişasta ve toz şeker konulur.
  • Yumurtanın sarısı da eklenerek iyice karıştırılır.
  • Topaklanmaması için azar azar ve sürekli karıştırılarak süt eklenir.
  • Muhallebi kıvamında pişirilir.
  • Ocaktan indirmeye yakın çilek püresi de eklenerek, bir taşım daha kaynatılır.
  • Servis kaplarına biraz yüksekten dökülerek paylaştırılır.
  • Soğuduktan sonra üzerine birer çilek ve nane yaprakları konularak servis edilir.

2 yorum:

  1. Ne güzel kokulu bir meyve. Ama ben birkaç yıldır çekinerek alır oldum. Bu hafta pazarda resmen minik elma büyüklüğündeydi çilekler. Eskiden minicik olurlardı. Nasıl bu kadar büyüyor, içinde zararlı ne var bilememek....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çileğin tadı kadar kokusunu severim gerçekten : ) Gerçi eskiye oranla pek çok şeyin tadı kaçtı ama gene de bulunduğumuz coğrafya nedeniyle şanslıyız.O içi boş çileklerden ben de almıyorum, neyse ki minik çileklerden halen bulabiliyoruz.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...