14 Nisan 2017 Cuma

CİBES FİLİZİ SALATASI

Cibes filizi salatası tarifi
Cibes filizi salatası nasıl yapılır
     Kış boyunca yediğimiz karnabahar ve lahana cibesleri baharla birlikte sofralarımıza veda ederken onların yerini artık çiçeklenmiş cibes filizleri aldı.Çocukluk yıllarınızda sizlerde yediniz mi bilmiyorum asmalardan üzüm yemek kadar o tazecik filizlerini soyup soyup yemeyi de severdim.Cibes filizleri de aynı mantıkla sert kısımları asma filizi soyar gibi soyularak pişiriliyor ve bizim evde en az cibes kadar seviliyor :) 
Malzemeler: 
  • 1 bağ cibes filizi 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 3 diş sarımsak 
  • 1 adet limonun suyu 
  • Tuz 
  • Sele zeytini
Yapılışı: 
  • Cibes filizlerinin çiçekleri ve kartlaşmış yaprakları ayıklanır.
  • Sap kısımları asma filizi soyar gibi soyulur.
  • İyice yıkanıp, çatala gelecek büyüklükte doğranır.
  • Kaynayan suya önce sert dalları sonra yaprakları atılarak, dallar yumuşayana kadar haşlanır.
  • Haşlandıktan sonra süzgece alınıp, soğuk sudan geçirilerek servis tabağına alınır..
  • Zeytinyağı, dövülmüş sarımsak, tuz ve limon suyundan sos hazırlanıp, üzerine dökülerek servis edilir.

4 yorum:

  1. Cibes olarak duymamıştım. Tohuma kalkan lahana, kara lahana gibi bitkilerin ortası diye biliyordum.

    Denemeli. Öğrenmiş olduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız lahana ve karnabaharların kenarlarından çıkan kısımlar buralarda cibes diye biliniyor.Bu tarif cibes filizi, blogda cibes diye yazıp aratırsanız o dediğiniz kısımlardan yapılış salata hatta dolmada var :) Size de kolay gelsin, afiyet olsun.

      Sil
  2. hiç yapmadım haşlanmıyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar taze ki, belki haşlanmadan da yenebilir ama ben haşlayarak salatasını yaptım.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...