8 Mart 2017 Çarşamba

BARBUNYA BALIĞI TAVA

Barbunya balığı tava tarifi
Barbunya balığı tava nasıl yapılır
Barbun tava tarifi
      Eskiden denize her yerden çok uzak Ankara'da bile haftada iki üç defa balık pişirirken, oğlumun vegan olması dolayısıyla şu sıralar evde pek balık pişirmiyorum. Dolayısıyla eskiden yaptıklarımda arşivde unutulup gidiyor. Arşivde kalan tariflerimden birini daha zamanı geçmeden paylaşayım diye düşündüm. Aslında bol kızgın yağa atılarak kızartılan balıkları daha çok seviyoruz ama son yıllarda daha sağlıklı olacağını düşündüğüm için balıkları çok az zeytinyağı ile yağladığım tavada iki tarafını çevirerek pişiriyorum.
Malzemeler:
  • 1 kilogram barbunya balığı
  • 1 çay bardağı un veya mısır unu 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • Kızartmak için zeytinyağı 
Yapılışı:
  • Balıklar ayıklanıp bol su altında yıkanır.
  • Suyu süzdürülüp, kağıt havlu üzerinde kurulanır.
  • Tuz serpilip, iki tarafı da unlandıktan sonra unun fazlası silkelenir.
  • Derin bir kızartma tavasında bol zeytinyağı kızdırılır.
  • Üçer dörder kızgın yağa atılan balıklar kızartılır. 
  • Kızarmış balıklar kağıt havlu üzerine çıkarılır.
  • Sıcak olarak servis edilir.

6 yorum:

  1. ben de en çok mezgit ve barbunya severim. elinize sağlık bir de kafalarını da yiyormusunuz acaba ben kafalarını kesip atıyorum da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de küçük balıkları daha çok seviyorum.Kafalarını ben yemiyorum ama sofrada yiyen birileri mutlaka oluyor :) Sevgilerimle.

      Sil
  2. Nefis görünüyor eline sağlık ♥

    YanıtlaSil
  3. of of ne güzel gözüküyor tamam denerim :)

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...